Företagsevent

Stärk ert varumärke med en fotoautomat på nästa event

Eventfotomaten är en fysisk upplevelse som gör ert varumärke synligt både på plats och i sociala medier. Skräddarsy era fotoremsor med er design, logga och stick ut på ert nästa event.

Brandade fotoremsor för företagsevent

Vad företag får ut av Eventfotomaten

Brandad upplevelse

Utforma er fotoremsa precis som ni vill - använd er grafiska profil med logotyp, färger och budskap. Lägg in QR-koder, hashtags, datum eller budskap direkt i designen så att ni gör avtryck på plats och online.

Sticker ut i bruset

Ett fotobås drar blickar på mässgolv och event. Tydliga call-to-actions på skärmen och på remsan gör att ert budskap syns och följer med hem.

Minnen som lever vidare

Dubbla utskrifter med er logga följer med gästerna hem och hamnar på skrivbord och kylskåp. Ni får dessutom ett digitalt galleri att dela och återanvända.

Användningsområden

Från mässgolv till interna kickoffer

Mässor & pop-ups

Dra folk till montern med en tydlig CTA på skärmen, samla leads och låt deltagarna få en brandad goodie direkt i handen.

Intern kickoff

Gör kickoffen mer lekfull med teman, quiz-frågor mellan foton och gemensam bildbank till intranätet.

Lanseringar & retail

Placera fotoautomaten i butik eller showroom över helgen. Vi sköter service och statistik så ni kan följa utfallet.

Kund- & partnerevent

Skapa brandade fotominnen på kunddagar, partnerträffar eller konferenser. Lägg till kampanj-QR, tävlingar eller lead capture direkt på fotoremsan.

Employer branding & rekrytering

Gör ett minnesvärt avtryck på campus- och karriärmässor. Samla kontakter, låt besökare dela foton och länka vidare till jobb- eller talangprogram.

Galor, prisutdelningar & jubileum

Brandade fotoremsor med loggor och budskap som gäster tar med sig hem. Fungerar lika bra före scenprogrammet som under minglet.

Så funkar det

Från brandad design till avtryck hos era gäster

1. Designa med er profil

Ni designar fotoremsan i vår Canva-mall eller med våra Adobe Photoshop/Illustrator-mallar – med egen logotyp, färger och budskap. Vi gör en filkontroll så allt följer er grafiska profil och blir perfekt i print. Se vår mall.

2. Leverans & start på 5 minuter

Vi skickar tydliga instruktioner och visar hur ni är igång på under 5 minuter. Vill ni ha leverans eller uppställning på plats? Säg till så löser vi det.

3. Aktivera, fota och dela

Gäster fotar med er logga och kampanjbudskap synligt på varje remsa. Perfekt innehåll för Stories, LinkedIn eller internkommunikation – direkt från eventet.

4. Varumärket följer med hem

Dubbla utskrifter och brandade remsor hamnar på mässpåsar, skrivbord och kylskåp – samtidigt som ni får ett digitalt galleri att dela vidare och återanvända i rapporter.

Ett upplägg – allt ingår

Företagspaketet

Brandad fotoremsa med er logotyp och budskap. 300 utskrifter som skrivs ut dubbelt, support och alla bilder digitalt efter ert event ingår. Flexibel leverans eller upphämtning – inga dolda avgifter.

Branding

  • Logotyp, färger och budskap i remsa och skärm
  • Mallar i Canva/PSD/AI
  • Kvalitetskontroll innan ert event

Leverans

  • Flexibel upphämtning eller leverans/uppställning
  • Tydliga instruktioner – igång på under 5 minuter
  • 300 utskrifter / 600 remsor (dubbla utskrifter)

Efteråt

  • Digitalt galleri för delning och rapporter
  • Kampanjbudskap följer med hem på varje remsa
  • Support om frågor dyker upp

Vill ni sticka ut på nästa event?

Meddela oss plats och ungefärligt antal besökare så återkommer vi med offert så snabbt som möjligt.

Kontakta oss

Boka Eventfotomaten

Använd formuläret nedan för att göra en bokningsförfrågan. Vi svarar så snabbt vi kan!

Kontaktuppgifter

Eventinformation

Meddelande

Vanliga frågor och svar

Layout på min fotoremsa, hur funkar det?

Vi tillhandahåller en mall som du själv anpassar i valfritt program och sedan skickar tillbaka till oss innan uthyrningen. Lägg in logotyp, skriv egen text eller dekorera med ikoner och färger – fantasin sätter gränserna.

Vill du ha inspiration och färdiga steg-för-steg-instruktioner? Besök gärna vår templates-sida där du hittar exempel och vår Canva-guide för hur du designar din mall.

Var hämtar jag fotoautomaten?

Eventfotomaten finns att hämta upp i centrala Malmö. Fotoautomaten hämtas och lämnas enligt överenskommelse.

Är det svårt att installera fotoautomaten?

Nej. Det är hur enkelt som helst. För att du ska känna dig trygg så ingår enkla anvisningar. Det tar ca 3 minuter att installera fotoautomaten.

Hur många utskrifter ingår?

Vid ett uthyrningstillfälle får du 300 utskrifter (600 fotoremsor), det räcker till ungefär 5 timmars oavbrutet fotande. Vid event som varar mer än en dag kan man fundera på extra utskrifter.

Hur transporterar man fotoautomaten?

Fotoautomaten kommer i delar; stativ och fotoautomat. Allt kommer nerpackat så att det lätt får plats i en vanlig personbil. Som med all teknisk utrustning kräver fotoautomaten varsam hantering. Vid installation är det bäst att vara två stycken då fotoautomaten väger en del.

Var ska jag ställa fotoautomaten?

Det ingår ingen bakgrund. Fotoautomaten är portabel och kan placeras var som helst på ditt event. Vi rekommenderar dock att placera ca 1 meter från er bakgrund och på ett ställe utan lampor i taket som kan störa. Undvik också att rikta fotoautomaten ut i ett rum (exempelvis dansgolvet).

Vad gör man om något inte fungerar?

Vi tror på att saker och ting ska vara enkla därför är fotoautomaten också väldigt enkel. Det är inte mycket som kan gå fel. Du kommer alltid ha en kontaktperson som kan hjälpa dig om något skulle krångla för dig.